به گزارش روابط عمومی جشنواره بینالمللی سینماحقیقت، وی یادداشتی را در تکریم سینمای ایران به رشته تحریر درآورده که متن کامل آن به روایت ذیل است:
«مهمترین شناخت من درباره سینمای مستند ایران، مربوط به کار مشترکی است که با مینا کشاورز انجام دادهام. من تدوینگر فیلم «در میان امواج» بودم و برایم جذابیت زیادی داشت تا از این طریق با سینمای ایران آشنایی پیدا کنم. البته واقعیت این است که اکثر فیلمسازان دنیا و کسانی که به نوعی در سینما فعالیت میکنند، با سینمای ایران آشنا هستند، اما بههرحال داشتن یک تجربه ویژه کمک کرد تا بیشتر با نگاه و تفکر فیلمسازان ایرانی آشنا شوم. سینمای ایران از این جهت که خیلی عمیق به موضوعات میپردازد، قابل تحسین است. در واقع موضوعاتی که فیلمسازان ایرانی به آن میپردازند، جهانشمول است. در سینمای فرانسه، بیشتر مستندهایی که ساخته میشود برای مردم کشور خودمان جذابیت دارد؛ موضوعات داخلی است و همین باعث میشود تا در دنیا نگاه ویژهای نسبت به فیلمها وجود نداشته باشد. حوزه مورد علاقه من در مستند بیشتر موضوعات تاریخی و سیاست است. البته اگر موضوعات دیگری هم برایم جذابیت داشته باشد، به نوشتن و پرداختن به آنها فکر میکنم. تابهحال تجربه ساختن دو مستند را هم داشتم و درحالحاضر فیلمنامه یک فیلم مستند را مینویسم که درباره چیستی هنر است. فکر میکنم اگر بتوانم این مستند را بسازم، به چیزی که همیشه دلخواهم بوده، میرسم. ضمن اینکه من تدوین را جدای از فیلمسازی نمیدانم. از نظر من تدوین، هدیهای را که کارگردان به مخاطب ارایه میکند، تبدیل به هدیه بزرگتر کرده و باعث میشود مخاطبان بهتر با آن ارتباط برقرار کنند. البته تدوین در سینمای مستند موضوع یکی از کارگاههای من بود که در این جشنواره برگزار شد. من نگرانی زیادی بابت جذاببودن این کارگاه داشتم، اما بازخوردهایی که میبینم همگی خوب بوده. خوشحالم که آمدنم به ایران با انتقال این تجربیات همراه شد و علاوه بر اینکه با سینمای مستند ایران بیشتر آشنا شدم، تجربیات این سالها را با علاقهمندان حوزه مستند در میان گذاشتم.»