۰
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۶

باید فیلم شما برای مخاطب خارجی جذاب باشد

تام پاورز گفت: اولین پرسشی که باید از خود بپرسید این است که آیا فیلم من می تواند برای بیننده خارجی جذابیت داشته و به سوال های او پاسخ دهد؟
باید فیلم شما برای مخاطب خارجی جذاب باشد
به گزارش خبرنگار جشنواره سینماحقیقت، اولین جلسه بازار فیلم در ششمین روز از جشنواره با حضور تام پاورز مدیر بازار جشنواره مستند تورنتو و مدیر جشنواره مستند نیویورک/ آمریکا برگزار شد.
تام پاورز در ابتدای این نشست که به معرفی آثار مستندسازان به جشنواره های جهانی اختصاص داشت، گفت: مستندها به دو دسته تقسیم می شوند. مستندهایی که برای مخاطب خاص ساخته می شوند که نیاز به توضیحات زیادی در آن ها نیست و مستندهایی که برای مخاطب بین المللی ساخته می شوند و باید موضوع را در آن ها به گونه ای توضیح داد که برای مخاطب قابل فهم باشد.
وی ادامه داد: اولین پرسشی که باید از خود بپرسید این است که آیا فیلم من می تواند برای بیننده خارجی جذابیت داشته و به سوال های او پاسخ دهد؟
مدیر بازار جشنواره مستند تورنتو با اشاره به هزینه های تماشای فیلم در جشنواره ها توضیح داد: در جشنواره سینماحقیقت تماشای فیلم ها رایگان است و این نعمت بزرگی محسوب می شود اما در فستیوال تورنتو مردم با خرید بلیت های گران به تماشای فیلم ها می نشینند. به همین دلیل باید در فیلم شما توجیه قابل قبولی برای مخاطب وجود داشته باشد تا از زمان و تفریحات خود زده و با پرداخت هزینه به تماشای آن بنشیند.
وی افزود: خوب است که در فیلم های مستند موضوعات سخت و ناراحت کننده بیان شوند اما باید به جذابیت فیلم برای مخاطب هم توجه داشت. نگاه در جشنواره های تورنتو و نیویورک به این شکل است.
تام پاورز در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط داستان و بیننده برای من بسیار مهم است و این موضوع بایدتوسط فیلمساز مورد توجه قرار گیرد. اکران در جشنواره امتحانی برای سنجش میزان مخاطب است.
 
کد مطلب: 2422
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *